J´adore /

Kylie Skin – bara hype eller bra hudvård?

Kylie Skin är ett relativt nytt varumärke inom skönhetsindustrin som grundades av realitystjärnan Kylie Jenner år 2019. Det är en systerprodukt till Jenners andra varumärke, Kylie Cosmetics, som lanserades 2015.
Kylie Skin – bara hype eller bra hudvård?

Bakgrunden till varumärket kom när Kylie Jenner märkte att det fanns ett tomrum på marknaden för skönhetsprodukter som var både effektiva och samtidigt skonsamma för huden. Hon ville skapa en kollektion med produkter som kunde användas av människor i alla åldrar och hudtyper, och som samtidigt var lätta att använda och ersätta.

Kylie Skin har hittills lanserat ett urval av produkter som omfattar allt från ansiktsrengöring till ansiktsmasker och fuktighetskrämer. Varje produkt har designats med omsorg och kvalitet, och de är alla cruelty-free, veganvänliga och fria från parabener och sulfater.

Men med framgång kommer också kontroverser, och Kylie Skin har inte varit undantaget. En av de största kontroverserna kring varumärket var när det uppdagades att en av deras ansiktsrengöringar innehöll valnötsskal, vilket kan orsaka skador på huden. Trots att Jenner själv sade att produkten hade testats och var säker att använda, blev många kunder upprörda och uttryckte sin besvikelse över varumärkets val av ingredienser.

Visa detta inlägg på Instagram

Ett inlägg delat av Kylie Skin by Kylie Jenner (@kylieskin)

Det har också funnits frågor kring ägarförhållandena kring Kylie Skin. Efter att Jenner sålde majoriteten av Kylie Cosmetics till skönhetsjätten Coty år 2019, blev det känt att Coty också skulle äga en majoritetsandel i Kylie Skin. Detta ledde till spekulationer om hur mycket av varumärket som Jenner faktiskt äger och kontrollerar. Trots detta har Jenner själv uttryckt att hon fortsätter att vara en aktiv del i utvecklingen och beslutsfattandet kring varumärket.

Men trots kontroverserna fortsätter Kylie Skin att vara en framgångssaga inom skönhetsindustrin. Detta kan bero på Jenners höga profil och hennes förmåga att marknadsföra varumärket till sin enorma sociala medieföljande. Men det kan också bero på varumärkets fokus på kvalitet och tillgänglighet. Kylie Skin-produkterna är tillgängliga till överkomliga priser, och de säljs både online och i butik hos varumärkets exklusiva återförsäljare.

Visa detta inlägg på Instagram

Ett inlägg delat av Kylie Skin by Kylie Jenner (@kylieskin)

En annan faktor som kan ha bidragit till varumärkets framgång är dess användning av sociala medier. Kylie Skin har en aktiv Instagram-sida där de delar både produktbilder och användarrecensioner. De har också samarbetat med kändisar som James Charles och Stassie Karanikolaou för att marknadsföra produkterna på ett autentiskt sätt. Detta har bidragit till att skapa en engagerad följarskara och lojala kunder som stödjer varumärket.

En annan faktor som har bidragit till Kylie Skins framgång är dess satsning på att vara ett miljövänligt och hållbart varumärke. Kylie Skin har tagit steg för att minska sin påverkan på miljön genom att använda återvinningsbara förpackningar och minimera användningen av plast. De har också genomfört åtgärder för att minska sin energianvändning och sin vattenförbrukning i produktionen.

Det finns också en social medvetenhet i Kylie Skins varumärkesstrategi. Genom att lyfta fram mångfald och inkludering i sin marknadsföring och genom att skapa en rad olika produkter som passar för olika hudtyper och hudfärger, visar de upp en medvetenhet om samhällets behov och krav. Detta har varit särskilt uppmärksammat och välkomnat i dagens samhälle, där mångfald och inkludering har blivit allt viktigare frågor.

Visa detta inlägg på Instagram

Ett inlägg delat av Kylie Skin by Kylie Jenner (@kylieskin)

Kylie Skin har också lyckats att positionera sig som en av de ledande aktörerna inom skönhetsbranschen genom att erbjuda innovativa produkter och vara en del av en trend som har uppmärksammats stort under de senaste åren, nämligen naturlig skönhet. Genom att erbjuda produkter som är fria från syntetiska ingredienser och istället använda naturliga och organiska ingredienser, tilltalar de en kundkrets som är alltmer medveten om vad de applicerar på sin hud.

Visa detta inlägg på Instagram

Ett inlägg delat av Kylie Skin by Kylie Jenner (@kylieskin)

Trots att Kylie Skin är relativt nytt på marknaden, har det redan blivit en stor konkurrent till många etablerade skönhetsmärken. Detta beror på en kombination av marknadsföringsstrategier, innovativa produkter och en stark social medvetenhet i varumärket. Trots de tidigare kontroverserna kring varumärket har Kylie Skin fortsatt att utveckla och växa, och det ser ut som att det kommer att fortsätta vara en viktig aktör inom skönhetsbranschen under de kommande åren.

DSCR J´Adore - Redaktörens val
Våra favoritprodukter just nu - innehåller reklamlänkar
Hickap
Hickap Honey Glow Serum Hyaluronic Acid
Maybelline
Lash Sensational Sky High Black
BareMinerals
Original Foundation
Origins
GinZing SPF 40 Tinted Moisturizer
Clarins
Water Lip Stain
Fenty Beauty
Gloss Bomb Universal Lip Luminizer
Max Factor
Masterpiece Max High Volume & Definition Mascara Mascara
IDUN Minerals
Mascara Eir Curling
MAC Cosmetics
Extra Dimension Blush
Shiseido
Inner Glow Cheek Powder
Nars
Liquid Blush Orgasm
LH Cosmetics
Fantastick Lipstick
MAC Cosmetics
Lipstick Satin Spirit
Mantle
The Must Mist
Embryolisse
Lait Creme Concentre
LH Cosmetics
Infinity Glass
Dr Dennis Gross
Instant Radiance CC-Cream SPF40
Lancôme
Hypnôse Mascara